Vanuit mijn ervaring in het (Bijzonder)onderwijs kreeg ik de kans om als leerkracht te vertrekken vanuit de specifieke onderwijsbehoeften en zorgvraag van mijn studenten.
Ik kwam steeds vaker in contact met tieners die het moeilijk hadden op sociaal emotioneel vlak: faalangst, weinig zelfvertrouwen, pestgedrag, zich gemakkelijk laten beïnvloeden, onvoldoende voor zichzelf opkomen, niet goed weten welke richting ze uit willen, moeilijk omgaan met emoties, verkeerde vriendenkring, enz…
Door als leerkracht voldoende aandacht te geven aan zelfreflectie en persoonlijke groei heb ik tieners zien uitgroeien tot sterke persoonlijkheden die positiever omgaan met dagdagelijkse situaties.
Leerlingen kregen meer inzicht in zichzelf en anderen. Ze werden meer en meer bewust van hun eigen capaciteiten en groeiden in persoonlijkheid en zelfvertrouwen. Ze stonden stil bij waardevolle relaties
en ze ontdekten de kracht van het samenwerken. Ze stimuleerden elkaar in positief gedrag.
Vanuit deze ervaring wil ik tieners en jong volwassenen verder begeleiden in het (her-)ontdekken van de kracht en het potentieel die in ieder van ons aanwezig is.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok